Superblog 2019

Record de viteză cu Honda Civic Type R și un copilot incredibil

– Dacă nu ai încredere în tine că poți să o faci, mai bine rămâi acasă! Fii sincer cu tine însuți, poți sau nu să o faci?

– Da, sigur că pot! Alături de tine și cu o așa mașină, e imposibil să nu reușim!

Ma uitam în ochii lui și îl admiram pentru încrederea în forțele proprii, tenacitatea și pasiunea pentru acest sport. Mă întrebam de unde a moștenit această tărie de caracter, să fie de la tatăl lui, fost pilot de Formula 1 sau de la mama lui, campioană la karting?

Poate că de la amândoi a luat ce era mai bun, cert e că îl aveam alături de mine pe Max Verstappen, cel mai tânăr campion de Formula 1. La doar 18 ani în Grand Prix din Spania se impusese în fața titratilor sportivi Kimi Räikkönen și Sebastian Vettel.

Max Verstappen

Aveam onoarea să accepte să îmi fie copilot pentru un tur pe celebrul circuit de la Nürburgring. Situat in regiunea Eifel din Germania, Nürburgring a făcut istorie prin numeroasele competiții auto pe care le-a găzduit. Inițial s-au desfășurat pe pista Nordschleife, supranumită și Iadul Verde din cauza lungimii sale de 21 de km și curbelor deosebit de strânse. Ulterior, după accidentul suferit de marele campion Niki Lauda, cursele de Formula 1 s-au desfășurat pe o nouă pistă, de circa 5.2 km inaugurată în 1984 și care respectă cele mai înalte standarde de siguranță.

Știam că adrenalina va fi la cote maxime deoarece există 33 de curbe la stânga și 40 de curbe la dreapta pe întregul circuit. Dar eu și Max Verstappen urma să scriem istorie, să doborâm recordul de viteză cu noua Honda Civic Type R.

Când mi-au propus cei de la Honda acest parteneriat, am rămas blocat pentru câteva zeci de secunde de uimire și fericire. A fost nevoie să mă tragă de mânecă și să latre de câteva ori Enzo, fanul meu numărul 1, pentru ca eu să îmi revin și să spun „da” unei oferte senzaționale.

Honda Civic Type R -design de excepție și atenție la detalii pentru confort maxim

La prima interacțiune cu noul model Honda, Civic Type R, am fost impresionat de designul spectaculos. Partea din spate a mașinii, scaunele din velur rosu, reglabile pe înălțime, volanul reglabil pe înălțime și adâncime sunt proiectate exact ca pentru o cursă de Formula 1. Am avut sentimentul că sunt deja pe pistă, doar pentru că m-am urcat în această mașină.

În plus, preocuparea din partea producătorului japonez, pentru un nivel maxim de confort este proverbiala. Cadrane de bord clare și ușor de citit, comenzi audio pe volan, consolă centrală cu cotieră glisantă și compartiment de depozitare, sistem Bluetooth hands free, încărcare wireless pentru telefon – toate aceste elemente le-am regăsit în noul Honda Civic Type R. Cât de importante sunt ele în randamentul unei curse aveam să constat direct pe circuitul de la Nürburgring.

Honda Civic Type R – dotat pentru performanță

Sub capota cu design avangardist se află un motor de doi litri, patru cilindri VTEC TURBO, care dezvoltă o putere maximă de 320 CP și un cuplu de 400 Nm. Cei 320 CP sunt gestionati de o cutie de transmisie manuală cu șase trepte extrem de precisă, prevăzută cu un sistem de ajustare a turației, pentru schimbările rapide ale treptelor de viteză.

Alte elementele preluate din motorsport, care maximizează performanța sunt prizele de aer pentru răcirea frânelor, eleron aerodinamic, capota fabricată din aluminiu, ventilată și evacuare centrală triplă. La cum se prezintă mașina din punct de vedere tehnic, avem toate șansele de reușită.

Ziua cea mare – un antrenament pe pista din Nürburgring

Max nu pare convins de răspunsul meu, așa că mă bate ușor pe umăr și îmi spune:

-Bucură-te de cursă și mergi cât de repede poți! Fii tu însuți și învață din ceea ce faci, astfel încât data viitoare să fii și mai bun!

Mă uit încrezător la el, deși ploaia care se lovește puternic în parbriz, ne amenință reușita antrenamentului în Nürburgring.

Selectez dintre cele trei opțiuni (Comfort, Sport, R) modul de rulare R, apoi acționez sistemul de climatizare automat și ștergătorul lunetă cu funcție intermitentă.

Sistemul multimedia Honda Connect cu ecran touchscreen de 7″ si navigatie Garmin integrata mă ajută să rămân permanent informat cu privire la traseu, să fiu sigur că nu mă rătăcesc și mă ajută să mă relaxez, punându-mi muzica favorită.

Accelerez și pe nesimțite ating 100 de km/oră în doar 5.8 secunde. Adrenalina crește, simt cum întreaga ființă vibrează de emoția și pasiunea unei astfel de curse.

Honda Civic Type R – performanța fără siguranță nu există!

Sunt gata să ating viteza maximă de 272 km pe oră, dar Max, copilotul meu extraordinar, mă avertizează să controlez viteza, căci urmează un set de curbe foarte periculoase. Caroseria rigidă și noul sistem de suspensie, completat de sistemul amortizoarelor adaptive şi de diferenţialul cu alunecare limitată maximizează controlul și stabilitatea mașinii. Cunoscând aceste informații despre Honda Civic Type R, primul impuls este să ignor spusele copilotului meu. Cu același calm imperturbabil, Max îmi explică :

– Redu viteza pentru că altfel vei ieși în afara benzii de circulație. Ține minte, tu trebuie să controlezi mașina, nu ea pe tine!

Nici nu a apucat să își termine fraza, că sistemul de avertizare pentru ieșirea de pe banda de circulație s-a activat, odată cu sistemul de avertizare al coliziunilor frontale. Pesemne am lovit ceva. Sistemul Honda Sensing funcționase perfect. Știam că era un sistem complex, ce includea și recunoașterea semnelor de circulație, precum și sistemul automat de frânare cu funcție detecție pietoni. Totul pentru siguranță!

Mă simțeam vinovat că îl dezamăgisem pe Max Verstappen. Tot ce voiam era să îmi dau echipamentul jos, să îl privesc drept în ochi și să îmi cer iertare.

Întind mâinile să îmi iau casca și simt ceva umed… Enzo îmi dădea deșteptarea într-un mod inedit, plimbându-si limbuta peste fața și mâinile mele. Mă trezesc cu chiu cu vai și decid să îl scot la plimbare. Cât timp își face el alergarea de dimineață, deschid telefonul și ma uit pe site-ul Honda România după noile modele Honda. Descopăr cu uimire printre variante și oferta Honda tocmai pentru modelul Honda Civic Type R, pe care îl visasem. Enzo se repede la mine jucăuș, dă cu labuta și îmi scapă telefonul. Îl ridic bombanind și citesc un mesaj:

Honda Civic de vânzare? Pe când modelul Civic Type R? Am luat bilete la Nürburgring!

Zâmbesc. Oare prietenul meu știe și de visul cu Max? Enzo aprobă și el cu un lătrat scurt. Ce zi interesantă!

*Superblog 2019, proba sponsorizata de Honda România

* Cuvintele lui Max Verstappen sunt inspirate din discursurile lui reale (cu excepția „conduci tu mașină, nu mașină pe tine”)

*Poze sponsor și cea cu Max Verstappen de pe unsplash

14 gânduri despre „Record de viteză cu Honda Civic Type R și un copilot incredibil”

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.