2030 – Tehnologia LED îmi influențează viața
Oare cum vă arăta tehnologia LED în viitor? Ținând cont de evoluția atât de rapidă softurilor, o zi cu ea prezentă în viața mea ar putea arăta astfel:
„Este sâmbăta și mă aflu cu soțul și cei doi copii în vârstă de șase, respectiv opt ani, în mașină. Vrem să ajungem la Grădina Zoologică, iar traseul pe care îl avem de urmat, include câteva intersecții. Am ajuns la una dintre ele și în timp ce așteptăm la semafor, observ o reclamă luminoasă la un film pentru familie ce va apărea în curând. La fix sugestia panoului acesta bazat pe tehnologia LED, chiar nu aveam idee ce să facem mâine, mai ales că au anunțat o vreme ploioasă.
Trecem de intersecție, mai mergem câțiva kilometri și ne oprim la a doilea semafor. Soțul meu deja se caută de țigări, presimt că în curând îmi va spune să luăm o pauză. O nouă reclamă luminoasă îmi captează privirea: „Ai grijă de sănătatea ta și renunță la ce îți dăunează!”. Zâmbesc căci reclama luminoasă e țintita spre soțul meu și nu e deloc întâmplător. Aceste panouri LED au evoluat atât de mult, că acum beneficiază și de sistem de recunoaștere facială, vârstă și alte caracteristici ale celor care le privesc. Ne influențează viața în mod semnificativ și o fac într-un mod pozitiv. Uite acum de exemplu, știu că urmează o porțiune de drum în lucru și un panou LED cu intensitate luminoasă excelentă, vizibil de la 400 de metri, mă avertizează să încetinesc viteza la 40 și că va urma această porțiune greu circulabila.”
Poate că va ajunge acolo sau chiar mai departe în evoluție, singurele date certe sunt cele din prezent, ori acum știu că există companii care oferă produse low cost și companii care pun accent pe calitate premium și inovează.
Prezent – ieftin sau premium, ce preferi?
Diferențele între ele sunt uriașe și pornesc în primul rând de la aspectul vizual și apoi cel funcțional.
Poți alege varianta ieftină, cu module LED asiatice, în care dimensiunea panoului să fie una standard de 16 X 96 cm, 48 X 192 cm ori multiplu de 16 X 32 sau poți opta pentru varianta personalizată cu tehnologie premium, care să țină cont de distanța de vizibilitate, informația pe care o dorești afișată, aplicația în care se integrează afișajul. De asemenea contează și aliajul din care este confecționat panoul LED respectiv, cât de rezistent este el la temperaturi extreme, precum și posibilitatea de a oferi informație personalizată celor care îl privesc.
Imaginează-ți că ai fi în situația mea, în care, odată ajunsă la Giurgiu, orașul copilăriei mele, ai trece pe o stradă cu trei farmacii înșirate una lângă alta și alta la două sute de metri mai încolo. Dacă ai porni de la premisa că toate au medicamentele dorite, cum ai alege în care să intri?
Mie una îmi sare în ochi farmacia situată la două sute de metri de celelalte trei, datorită panoului LED în formă de cruce cu margini luminate cu roșu și scris verde. De o intensitate luminoasă excelentă, acesta nu are pic de uzură, margini deteriorate de mai bine de 9 ani de când a apărut farmacia. Plus că mesajele lor, spre deosebire de ale competitorilor sunt mereu personalizate. Când am ajuns seara am remarcat afișajul electronic ce mă informează despre programul non stop, dar în timpul zilei apare fie ora, fie temperatura, fie câte o promoție la unul dintre medicamente.
Vă dați seama că aici intru de fiecare dată de 9 ani încoace? Am mai făcut și economii de-a lungul timpului, datorită informațiilor primite la timp și într-un mod atât de inovativ.
Cred că secretul este în partenerii cu care lucrezi și în relația de încredere pe care o stabilești cu aceștia. Una e să lucrezi cu OSRAM și AVAGO, cei doi producători de renume mondial în materie de componente electronice și să faci simulări de condiții extreme pentru produsele tale înainte să le comercializezi și alta e să lucrezi cu firme fără experiența lor, care se limitează la produse ieftine, de serie.
Oferind produse de calitate premium, inovative și având parteneri de încredere, îți permiți să acorzi garanție extinsă pentru soluțiile de afișaj cu LED de până la 10 ani, așa cum face Smarsoft, un furnizor cu tradiție, de tehnologie premium outdoor.
De ce vă zic toate acestea? Pentru că eu mi-am luat țeapă acum câțiva ani și aș vrea ca măcar voi să știți pe cine să vă bazați. Iată și contextul în care s-a întâmplat.
Reclamele luminoase – surse excelente pentru promovare
O seară de toamnă rece, cu ploaie măruntă, în care nici măcar un cățel vagabond nu își făcea apariția. Pesemne frigul și întunericul îl dezamăgisera suficient încât să rămână ascuns într-un locșor mai cald. Era deja ora 20, iar eu eram pe drumul de întoarcere de la muncă. Mergeam agale, încercând să găsesc o farmacie pentru a lua medicamentele prescrise de medic pentru tuse și tot gândindu-mă la modalități de a strânge mai mulți participanți la un eveniment din domeniul medical. Încercasem mai multe variante de promovare – rețele de socializare, newslettere, flyere, tombolă cu premii, dar nu aveam atât de mult succes pe cât ne-am fi așteptat. Am zărit de la distanță o casă de schimb valutar, datorită afișajului electronic și gândurile mi-au fugit pentru o fracțiune de secundă la vacanță. Mi-ar fi prins tare bine să iau o gură de aer proaspăt în Alpii elvețieni, să îmi savurez cafeaua de la înălțime și să mă bucur de un peisaj superb. Dar o piatră în asfalt de care mă lovesc destul de puternic m-a readus instant din starea din visare și un afișaj led îmi indica prezența unei farmacii și intervalul orar de funcționare al acesteia.
Am intrat, am luat ce îmi trebuia și am ieșit minunadu-ma de mulțimea de luminițe care compuneau reclama luminoasă a farmaciei. Deodată îmi pică fisa. Cum ar fi fost să promovăm acest eveniment prin intermediul tehnologiei LED? Mai ales că aveam trei spitale la câteva sute de metri distanță. Ne va oferi vizibilitate maximă, spre deosebire de variantele de promovare tradițională și unde mai pui că un astfel de panou LED consumă puțin și rezistă în timp. Zis și făcut, am sunat-o pe șefa mea, i-am explicat toate detaliile. A fost de acord și am început căutările.
Pe atunci însă nu știam că un panou LED outdoor are nevoie de componente electronice de calitate premium, de carcasă din aluminiu și că e bine să folosești rășini poliuretanice ranforsate pentru ca el să reziste în timp. Am luat ce s-a nimerit și am constatat ulterior că afișajul nu funcționa corespunzător și nu se vedea bine de la distanță scrisul, carcasa s-a deteriorat după nici un an astfel încât ne-a fost teamă să îl mai utilizăm.
Ne-a adus un număr mai mare de participanți, ceea ce mi-a confirmat că reclamele luminoase sunt o sursă excelentă de promovare, dar e nevoie de calitate premium. Fie că afișezi numărul de zile fără niciun accident într-o fabrică, fie ora, nivelul de poluare, numărul de locuri libere în parcare, prețul carburantului, notele într-un concurs sau orice altceva îți mai trece prin minte, ai nevoie de o soluție versatila, fezabila, durabilă! Fa alegeri inteligente, alege Smarsoft!
*Poze sponsor Smarsoft
*Superblog 2019