Fără categorie

10 exerciții simple care îți îmbunătățesc starea în doar 10 minute

Fiecare dintre noi alternăm zile mai bune cu zile mai rele, avem un oarecare grad de anxietate și ne lăsăm pradă adesea emoțiilor negative.

Doar dacă ne uităm în urmă la 2020, cu siguranță ne amintim încercările prin care am trecut și cum ne-am zbătut să ne adaptăm schimbării. Încă facem acest lucru dar am prins deja antrenamentul.

Astfel de momente ne pot schimba atât starea de bine cât și creativitatea. Primul pas este să le conștientizăm și să le observăm iar apoi să încercăm să le abordăm în așa fel încât să nu ne acapareze. Alegem să nu mergem mai departe conduși de frici și de aceea avem obligația față de noi să găsim acele metode sau practici care ne pot schimba starea. 

Cea mai mare libertate a oamenilor este aceea de a alege cum reacționează la o situație. De aceea, fiecare este responsabil de propria stare de bine, de fericirea lui. Nimeni din jur, părinți, copii, partener, prieteni nu sunt obligați să ne facă fericiți.

Nu trebuie să fim psihoterapeuți ca să ne găsim propriul echilibru, deși vizita la un astfel de specialist nu înseamnă că avem o problemă psihică.

Dar putem să încercăm să ne construim obiceiuri cu care rezonăm și ne simțim confortabil, care ne cresc vibrația și ne aduc starea de bine. 

Fie că ai propriile exerciții sau nu știi cum să începi, aruncă un ochi și pe lista mea cu 10 exerciții simple care îți îmbunătățesc starea în doar 10 minute. 

  1. Respiră adânc, meditează și menține-ți o vibrație ridicată 

Știu, le tot găsești recomandate prin articole sau le auzi prin podcasturi și filme. 

Sunt lucruri simple pe care poate uneori le faci inconștient, dar sunt dovedite ca fiind eficiente când le practici conștient.

Cred că ești de acord cu mine, că de cele mai multe ori, în fuga noastră printre taskuri, nu mai suntem conștienți de faptul că existăm. Respirăm la nivel superficial, de supraviețuire, prin respirații scurte. Acest lucru ne accentuează starea de agitație și ne simțim ca într-un carusel.

Un exercițiu de respirație profundă te poate calma într-un moment mai critic dar constituie în primul rând o tehnică foarte utilă pentru relaxare și stare de bine dacă este făcut regulat. Există mai multe exerciții de respirație, pentru mine cea mai simplă este respirația 4-4, inspir 4 secunde și apoi expir pe alte 4 secunde.

Sursa foto – Victor Garcia pt. Unsplash

Meditația este un exercițiu care îți transformă mintea, o calmează și o aduce înapoi, știi doar că ea pleacă de multe ori departe. Te ajută să trăiești în prezent, să iei decizii mai bune, într-o stare mai relaxată.

Nu trebuie să fii expert în meditație sau să călătorești în India pentru a învăța, poți începe cu sesiuni scurte, de câteva minute și cu meditație ghidată.

Dacă o să îți placă să meditezi, sigur vei aplica acest exercițiu în fiecare zi, pentru a-ți menține o stare de bine și o vibrație înaltă.

  1. Fă journaling sau ține o listă de recunoștință

Journaling-ul este poate cea mai grozavă metodă de a începe ziua cu o stare de bine care să îți dea avânt pentru întreaga zi. Este un exercițiu practicat dimineața, propus de Julia Cameron, în care scrii de mână toate gândurile care îți vin, fără cenzură sau ca practică de recunoștință

Morning Pages este un obicei extrem de bun pentru eliberarea minții și pentru a începe ziua într-o notă pozitivă, fericită. Journaling-ul este ca un duș al minții la începutul fiecărei zile.

Practicând recunoștința îți reevoci în minte sau scriind de mână lucrurile pe care le apreciezi în viața ta. Reflectând asupra lor îți schimbi perspectiva, renunți la obiceiul de a te plânge, revii cu picioarele pe pământ.

  1. Stretching, workout, relaxare

Exercițiile de întindere și detensionare, ca și cele de workout sunt extrem de eficiente în reducerea stresului și instalarea unei stări de bine.

Ele au beneficii nu numai la nivel fizic, ci și psihic, influențându-ne starea emoțională. Asta ne arată cât de importantă este legătura minte-corp.

Uneori uit și eu să fac exerciții de întindere în pauzele pe care mi le iau de la laptop, deși știu foarte bine cât de mult mă relaxează.

Dar ce se petrece în corpul nostru când facem mișcare? În timpul stretching-ului, organismul nostru eliberează endorfine. Acestea sunt neurotransmițători care modulează percepția durerii, reduc stresul și induc starea de bine.

Efectul de energizare pe care îl dau endorfinele este scânteia pentru o stare de bine și generează euforie după sesiunea de workout. Ai senzația că poți realiza orice, capeți claritate și ești motivat. În plus, te simți mai ușor și mai drept. Te simți bine.

Sursa foto – Dane Wetton pt. Unsplash

Mișcările acestea pot fi făcute oriunde, trebuie doar să te ridici de la birou pentru câteva minute.

  1. Activități artistice care îți dau o stare de bine

Aici nu ar fi multe de spus, nu este mare inginerie, toți știm că activitățile artistice ne relaxează și ne dau o stare de bine dar ne dau și un boost de creativitate. Așa că fă o pauză să dansezi, să asculți muzica preferată, să râzi cu poftă la o comedie, să pictezi sa să desenezi.

Pot fi toate dacă ești genul artistic sau poți alege doar acele lucruri care chiar schimbă ceva în interiorul tău și care constituie pauza ta de bine.

  1. Schimbă decorul

Treaba asta cu decorul și starea de bine am experimentat-o când am făcut un curs de design interior și m-a fascinat faptul că schimbând mici detalii în casă și eliminând aglomerația, practic, îți schimbi starea. Bine, asta nu înseamnă că nu știam lucrurile acestea înainte, însă aspectele descoperite în curs au dat greutate acestor gesturi.

Poți schimba decorațiuni, tablouri sau câteva perne și nu e nevoie să îți schimbi toată mobila pentru a face un refresh și a da un alt aspect casei tale.

Biroul trebuie să fie cât mai liber, fără multe obiecte care îți distrag atenția și te vor epuiza iar lumina este elementul cheie. Stai cât mai aproape de lumina naturală, la birou ea trebuie să vină din stânga ta.

Sursa foto – Sora Sagano pt. Unsplash

Starea de bine și creativitatea presupun însă schimbarea decorului, din când în când. Așa că, fie te muți la masa din bucătărie sau ieși în curte când este vremea bună, schimbarea decorului este o schimbare benefică. 

Dacă ești însă genul care lucrează perfect într-un spațiu de tip white noise, cafenelele sunt cele mai potrivite decoruri pentru starea ta de bine și geniu.

Ție unde îți place să citești? Amenajarea unui colț cozy pentru citit mi se pare cel mai frumos mod de a-ți îmbunătăți starea. Va fi un loc de evadare chiar la tine acasă. 

  1. Ieși în natură!

Nu cred să fie metodă mai bună de a-ți schimba starea în câteva minute decât aceea de a ieși în natură. Fie că te plimbi, alergi, biciclești, patinezi, schiezi, sau că îți place căldura, sau dimpotrivă frigul, contactul cu natura este cel mai bun mod de a avea grijă de sănătatea ta psihică.

Aerul curat, pomii, florile, oamenii sunt elementele fără de care nu am putea avea bucuria vieții și nu am putea scăpa de stres.

Fiecare dintre noi are preferințele sale, așa că dacă alegi să stai la cort, vrei să simți nisipul plajei sau te încarcă mersul prin pădure, poți avea garantat câștigată starea de bine.

  1. Pauza de ceai sau cafea

Este binecunoscut efectul unei căni de ceai verde pentru starea de bine, creșterea concentrării sau combaterea efectelor îmbătrânirii. O minte ageră, de care avem grijă din tinerețe, ne va da o stare de bine și poftă de viață și la vârste înaintate.

Consumul de ceai verde scade nivelul cortizolului, hormonul stresului și riscul de a face depresie.

Ritualul pentru ceai își are farmecul și rostul lui. Este momentul de pace cu mine, de mindfulness sau de concentrare, când scriu. Îmi ține corpul relaxat și mintea alertă. Dar sunt și alte motive pentru care să bei ceai.

O ceașcă de cafea poate fi răsfățul maxim pentru un iubitor de cafea, așa cum sunt eu. Am descoperit-o în facultate și, de atunci povestea de iubire continuă.

Sursa foto – Brigitte Tohm pt. Unsplash

Cafeina este stimulent pentru sistemul nervos. În cantități mici, ne face să devenim mai alerți, mai activi. Băutorii de cafea simt o îmbunătățire a stării de spirit și devin mai productivi, prin creșterea excitabilității creierului.

  1. Sună un prieten, oferă-te voluntar!

Prietenii sunt parte importantă a sistemului nostru de sprijin. Pe lângă celelalte posibilități de a-ți schimba starea de spirit, simplul fapt că ne sunăm cel mai bun sau cel mai vesel prieten ne scoate din povestea noastră. 

Nici nu este nevoie să vorbim despre starea din acel moment, dacă vocea sa este cel mai bun balsam pentru noi. Data viitoare putem fi noi cei care să le schimbăm lor starea de spirit.

Răsul este un adevărat medicament pentru o sănătate psihică și pentru tonus. Nimic nu funcționează mai rapid și mai eficient ca o porție de râs! Eu sunt dependentă de râs, până mă doare burta. Bine, să am și motiv, nu bat din palme.

Voluntariatul este activitatea altruistă care ne va da întotdeauna o stare de bine, de foarte bine, de excelent. Îmi amintesc cum plecam de la sesiunile de voluntariat, încărcată pozitiv și având sentimentul de împlinire, fericire care țineau foarte mult timp.

A ajuta pe ceilalți îți dă starea aia faină de sens profund și direcție clară. Numitorul lor comun este joy of life pe termen lung.

  1. Ascultă un audiobook sau un podcast

Audiobook-urile și podcasturile reprezintă formatul care are evoluția cea mai rapidă pe scara de consum media. Nici nu este de mirare, având în vedere faptul că pot fi ascultate în orice condiții, în trafic sau când gătim, facem curat.

Cele mai ascultate podcasturi de către români au fost, în 2020, cele de divertisment și cele educative. Cumva de așteptat mai ales că pe măsură ce timpul nostru este mai valoros, alegem să consumăm informație care ne este utilă. 

Sursa foto – William Iven pt. Unsplash

Așa că în loc să ne lăsăm pradă unor gânduri copleșitoare, să creăm scenarii apocaliptice, mai bine orientăm mintea către informații folositoare sau amuzante. Acestea ne vor influența în bine starea și ne vor schimba paradigma sau ne vor da subiecte de dezbatere.

  1. Petrece timp cu copiii sau animalul de casă

Poate cel mai natural mod de a ne înveseli, de a schimba registrul și a ne îmbunătăți starea sau a ne cultiva fericirea este să dedicăm timp copiilor sau animalelor noastre. Nu este fericire mai mare ca aceea în care ne încărcăm din bucuria, râsul și curiozitatea lor.

Ei ne readuc în prezent, în formă optimistă și cu bucurie de viață și ne rearanjează perspectivele prin angajamentul față de ei.

La fel și cu animalul de casă, fie că este pisică sau câine sau cine știe ce preferințe zoo ai. Să îngrijești un animal este o mare responsabilitate iar asta cere timp, un timp în care acest suflet cald îți aduce doar bucurie și îți alimentează starea de bine.

Sursa foto – Sabina Fratila pt. Unsplash

Acestea au fost doar 10 exerciții simple care îți îmbunătățesc starea și te mențin optimist, concentrat pe ceea ce vrei să faci și îți aduc claritate.

Pot face acest lucru pentru că sunt capabile să construiască și să consolideze legături între minte și suflet. Cu ele, niciodată nu vei putea să te lași pradă unor gânduri și emoții care să te țină pe loc sau să te tragă înapoi.

Tu ce exerciții practici pentru starea ta de bine?

Guest post-ul este realizat de Mari Flamanzeanu, pe care o invidiez pentru ca se bucură de soare din plin în Dubai, dar mai ales o apreciez foarte mult pentru tact, o finețe a spiritului revărsata și în scris, la nivel de articole, așa cum puteți observa și pe blogul ei.

Are o manieră echilibrată de a trăi și simți așa cum o percep eu din ce citesc pe Cooper Attitude și în același timp este curajoasă când vine vorba de deciziile mari ale vieții. Îi mulțumesc tare mult și sper să ne citim cu drag în continuare.

4 gânduri despre „10 exerciții simple care îți îmbunătățesc starea în doar 10 minute”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s